torsdag 21 april 2011

Nattugglan

I natt fick jag vara ute och jaga. Matte börjar bli så led på mig då jag aldrig kommer in till kvällen mera och hon alltid måste endera sitta uppe sent och vänta på mig eller komma ut och hämta mig. Så igår gjorde hon ingendera och när jag inte kom då hon ropat några gånger så fick jag helt enkelt stanna ute.
Sen hade hon ju kanske tänkt att jag skulle stå utanför dörren och vänta på att bli insläppt när hon vaknade. Men det gjorde jag ju inte. Så då fick hon i alla fall lägga på sig skorna och komma ut och ropa på mig. Tror hon var orolig att jag hade hamnat under en bil under natten då jag inte ännu var hemma. Men jag mådde bra och skulle bra ha kunnat vara ut en stund till.
Fast det är nog skönt att vara inne nu. Har just ätit och ligger nu på skrivbordsstolen och vilar. Tror att jag kommer sova bra idag.

//Arthur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar